Logga in till eKurir
Logga in här!

Frågor och svar

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får om eKurir.

Vi får ofta dessa frågor från kunder och intressenter och har sammanställt en lista med svar för att underlätta för dig som söker information.

Har du en fråga som inte besvarats? Maila till support@ekurir.se.


Klicka här för att läsa mer om eKurirs alla funktioner.




Kan jag använda eKurir både hemifrån och från jobbet?

Ja, eKurir är en helt webbaserad tjänst som fungerar oavsett vilken dator du använder (så länge webbläsaren stöds). Det betyder att du kan befinna dig på semester i Thailand och ändå skicka ut nyhetsbrev.

Är eKurir helt på svenska?

eKurir är översatt till svenska, även om det kan finnas delar av tjänsten som inte är översatta. Dessa delar påverkar dock inte tjänstens funktioner, utan begränsar sig till funktioner såsom spamkontroll och förhandsgranskning i olika webbläsare.

Hur många utskick kan jag skicka med eKurir?

Du kan skicka hur många utskick som helst - bara du inte skickar mer än de mail ditt konto är anpassat för per månad. Skulle du vilja skicka fler mail är ditt konto tillåter är det enkelt att uppgradera - du behöver bara kontakta oss.

Vad är det som skiljer er från konkurrenterna?

Först och främst är det priset. Sedan skiljer sig en del av våra funktioner från konkurrenterna - både i utseende och funktionalitet. Vissa tvingar dig till exempel att köpa en specialdesignad mall. Det gör inte vi. Vi ger dig dessutom full frihet att hantera programmet såsom du själv önskar - inklusive alla avancerade funktioner som alla kanske inte behöver.

Kan ni garantera att mina mail kommer fram?

Nej det kan vi inte. Detta beror på att mottagarnas spamfilter ser olika ut hos olika leverantörer. Vissa kanske stoppar ditt utskick för att det ser suspekt ut, andra kanske stoppar det för att du inte har en avregistreringslänk i mailet. Sedan kan det hända att dina utskick hamnar i mottagarens skräppost. Det är yttre faktorer som vi inte kan påverka. Du kan dock minimera risken för detta genom att testa ditt utskick i olika e-postklienter, till exempel hotmail, gmail och yahoo.

Varför ser mina utskick olika ut hos olika mottagare?

Det beror på att alla e-postklienter läser mailen lite annorlunda. Det är inte säkert att de funktioner som stöds av hotmail stöds av gmail och vice versa. Du kan dock se till att de allra flesta ser ditt utskick som du tänkt dig genom att förhandsgranska ditt utskick. eKurir har ett inbyggt verktyg för detta där du kan få tips om hur du ska förbättra dina utskick.

Kan man designa sina egna mallar?

Ja, du kan välja en av våra drygt hundra mallar och anpassa den med dina färger, typsnitt och bilder. Sedan sparas mallen och du kan använda den i framtida utskick. Du kan skapa hur många mallar som helst.

Jag har en fråga som inte står här!

Kontakta oss gärna med frågor och funderingar. Vi försöker ständigt förbättra både eKurir och vår hemsida. Kontakta oss här...